Deviant Login Shop  Join deviantART for FREE Take the Tour
About Digital Art / Hobbyist Premium Member Angelica KeroFemale/Canada Groups :iconpolystyles: PolyStyles
Collaborative Comics Collective
Recent Activity
Deviant for 3 Years
13 Month Premium Membership
Statistics 1,297 Deviations 7,567 Comments 13,490 Pageviews

Newest Deviations

Watchers

Webcam

Friends

Wishlist

Those Who Play for Ghosts by ricochet188

Those Who Play for Ghosts

by ricochet188

Any gamers in the house? :D 

90%
9 deviants said Yeah!
10%
1 deviant said Nope!

Donate

Geli-K has started a donation pool!
0 / 4,000
Hey-o!
I'm fundraising for a trip to study abroad in JAPAN for SIX MONTHS! I'll be selling my dad's t-shirts, but that's TBA. For now, I've started up a donation pool!
I've been shortlisted for my top choice program! :w00t: Wish me luck!

You must be logged in to donate.
No one has donated yet. Be the first!
*jumps on bandwagon*

I joined DA almost 4 years ago, when I was 12 and 1/2. 

I was not a good artist. Far, far, far from it. In fact, when I first started drawing, my mum said to my dad (who is a painter), "Wow, she really doesn't take after you, does she?" I didn't find that out until last year.

MOM.
WHY.

I'm not sure what got me started. Probably my sister. She got me into Inuyasha and anime in general, and I saw her drawing in her notebook. I suppose that's when I said dang, I wanna draw, and I bombarded my parents with shitty cartoons.

Dad eventually took pity on me and bought me a little teeny sketchbook to draw in. He's always drawn in these big black sketchbooks, and I got my little tiny one and it was kind of a right of passage for me.

I was probably drawing for about half a year before my friend's friend visited town. I happened to be hanging out with them for a little while. I was WAY younger than them and we were just hanging out, when Xylerz pulled up her DeviantART account on the computer. I thought it was cool. She was a WICKED artist. Really. She made my stuff look like the crap it was (even though I truly had no idea how awful I was at the time).

I forgot about it for a while, then I remembered.

I asked my friend for the site url and started my DA account.

The first drawing I uploaded got deleted (sorry, but it WAS crap), so let's say it's this one: geli-k.deviantart.com/art/Ninj…

Probably better not to ask.

Along the way, I met tons of sweeeeeet peeps, lots of whom have been super-dee-duper supportive, and some have inspired me a great deal, either through chatting with me or just putting their awesome work out there. Some of them include CrumbsOfInk paws720 Missxshoe evilmeefa Driphtyr Creepiest MadJesters1 alexiuss TomPreston and so, so, so many more I can't even. (These names are people who comment a lot early on and currently and who inspired me and helped me :D I don't wanna spend hours putting down the names of all the watchers and all the people I watch that would take 5ever).

So yeah. That's just been me, toodling along until I get something passable as ART.

Ciao~

(BTW: I'm moving to Japan for six months in March! I'm sooooo excited! :D )

Journal History

deviantID

Geli-K's Profile Picture
Geli-K
Angelica Kero
Artist | Hobbyist | Digital Art
Canada
Hey, my name is Geli. I'm a teenager. I really like to draw cartoons and write. I can pretend that I know how to play the piano. That's about it.

When I grow up, I want to be a cartoonist/ writer more then anything, but hey, things change, and anything can happen!

I'm open for collabs and trades, FYI, but no requests, sorry.
Interests

Visitors

:iconc3darcoelln3r:
C3darCoelln3r
Aug 17, 2014
11:44 am
:iconevilmeep:
evilmeep
Aug 15, 2014
3:03 pm
:iconcrumbsofink:
CrumbsOfInk
Aug 15, 2014
10:15 am
:iconwwgallery:
WwGallery
Aug 13, 2014
2:03 pm
:iconffleret:
ffleret
Aug 12, 2014
9:00 am

Groups

Comments


Add a Comment:
 
:icongiusynuno:
giusynuno Featured By Owner May 22, 2014  Hobbyist Artisan Crafter
Sorry for the late message, but thank you so much for faving!!!!!!! It means a lot to me:heart:
Reply
:icongeli-k:
Geli-K Featured By Owner May 22, 2014  Hobbyist Digital Artist
Hey! No troubles! :D
Reply
:iconsheiku92:
sheiku92 Featured By Owner Apr 30, 2014
And also..!

:iconthankyou1plz::iconthankyou2plz::iconthankyou3plz::iconthankyou4plz::iconthankyou5plz::iconfav3dplz: :iconletmehugyouplz:
Reply
:icongeli-k:
Geli-K Featured By Owner Apr 30, 2014  Hobbyist Digital Artist
NO PROBLEMO! :D
Reply
:iconinspiredkitten:
InspiredKitten Featured By Owner Apr 26, 2014  Hobbyist Writer
Happy Birthday Rainbrony okie 
Reply
:icongeli-k:
Geli-K Featured By Owner Apr 29, 2014  Hobbyist Digital Artist
THANKS! :D
Reply
:iconinspiredkitten:
InspiredKitten Featured By Owner May 2, 2014  Hobbyist Writer
No problem~! :salute: 
Reply
:iconguy-monkey:
guy-monkey Featured By Owner Apr 26, 2014
Happy birthday!
Reply
:icongeli-k:
Geli-K Featured By Owner Apr 29, 2014  Hobbyist Digital Artist
Thaaaaaaanks! :D
Reply
:iconmippieart:
mippieArt Featured By Owner Mar 13, 2014  Professional Digital Artist
Thank you very much for your support!! Much appreciated!!!
Reply
Add a Comment: